zondag 24 februari 2008

Opgelucht

Gisteren heb ik met de lasser goeie afspraken kunnen maken over het dievenijzer. Hiermee viel een enorme last van mijn schouders af. De keuze is gevallen op een combinatie van meubelbuis en glad betonijzer (rond 10) voor de 11 kleine ramen en voor de grote inham achterin het huis simpel meubelbuis van horizontale en deels verticale staven. Hij zal een aantal ramen af hebben voor ik vertrek zodat ik op grond daarvan kan beslissen of ik het patroon wel of niet zal doorzetten bij de grote ramen en deuren.
Ik heb vernomen dat de timmerman in zijn werkplaats het gele mica/plexiglas van de vijf luiken reeds heeft vervangen voor gewoon doorzichtig plexiglas. Later zal ik de kleine raampjes zelf van een kleurtje voorzien. Een vreemde keuze voor luiken, maar het is me niet gelukt om het gewenste resultaat anders te bereiken. De timmerman is nu bezig met een aantal bijzetkastjes. Ik ben benieuwd of hij alles af heeft voor ik vertrek. Tot nu toe ben ik erg onder de indruk van zijn vakmanschap, hij heeft ook de lijsten en de deuren van het huis gemaakt. Als de bijzetkastjes er ook zo goed uitzien.... nou, dan gaan we maar door met keukenkastjes, bedden...enz.. zolang het budget dat toelaat natuurlijk. Want de geldbodem begint zo langzamerhand wel in zicht te komen.
De muren van de kleine keukens zijn inmiddels verfvrij gemaakt zodat de tegels geplaatst kunnen worden.
Gisteren ben ik wezen kijken bij Interdeco (voor graniet en quartz aanrechten), CHM (minikeukens) en Kasimex Macro (minikeukens). Interdeco maakt geen waterkering, dus dat valt weer af, Quartz is sowieso te hoog voor mijn budget (400 USD 1.00X0,64m). CHM had nog maar één showroom minikeuken (voor kleine mensjes ofzo, het werkblad was veel te laag) en ook de minikeuken van Kasimex Macro was te laag. Dan wordt het toch de Udden minikeuken van Ikea opsturen voor de kleine woonunits.
Vanmiddag ben ik gezellig wezen lunchen met Alida, een weblog lezeres die onlangs is geremi- greerd naar Suriname en hier wil gaan bouwen. Vreemd genoeg hebben we in Nederland nooit contact gehad. Vreemd, want ze werkte voor dezelfde werkgever als waar ik nu zit. Uiteraard zijn we even in de Apollostraat langs geweest.

Off topic
Nieuw in het straatbeeld van Paramaribo: Verkeerslichten op zonnepanelen.

1 opmerking:

Marion zei

Hoi Monique,
Een tip voor ander lezers : Smartline Interior heeft goeie keukens, betaalbaar, europese standaarden. Het leuke van dit bedrijf is, dat de keuken geheel in Suriname wordt vervaardigd (maar wel met Ikea scharnieren en "manden"). Ik heb laatst een "bijkeuken' bij hun genomen, en ben zeer tevreden over hun service. Ze zijn niet ech bekend, maar je kunt ze vinden aan de Indira Gandhiweg 625 of bellen naar 8765745.