maandag 25 februari 2008

Nr. 19

Het was vandaag een drukke dag.
Na de ochtendgymnastiek, enkele telefoontjes en het bezorgen van een pakketje, heb ik het Centraal Bureau voor Burgerzaken bezocht.
Met perceelkaart en paspoort (er werd gevraagd om het familieboekje) is het perceelnummer in 10 minuten omgezet naar een huisnummer. Ik kreeg een registratiebewijs en een nummerbordje "19" mee: of ik het aan de voorgevel wilde bevestigen. Dat ging gesmeerd, en voor de afwisseling zonder kosten.
Daarna heb ik een bezoek gebracht aan mijn tante Anita. Met haar pickup hebben we een vanuit Nederland gepostte doos (o.a. met kleine tegels voor de grote badkamer) opgehaald.
Na een lunch-stop bij Chris Roti-shop, reden we naar Kuldipsingh. Helaas was de hele ochtend hun compressor stuk, waardoor ik niet meteen m'n stuk gekleurd glas kon meenemen. Morgen kan ik het ophalen. Vandaaruit gingen we naar de Apollostraat waren ze nog bezig waren met de wandtegels van de grote badkamer en inmiddels ook met die van een kleine keuken. We hebben de kleine tegels uitgeladen; ik heb meteen het gewenste patroon aan Wahab laten zien.

De gebroken vloertegels van het huis die mijn tante goed kan gebruiken voor een terras bij haar buitenplaats zijn vervolgens in de pickup geladen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Monique, ik vind het geweldig dat je een weblog hebt opgestart met dit onderwerp. Wat je in het begin schrijft over b.v. indelingen etc. is zo herkenbaar!!! Prettig is dat je verslagen duidelijk zijn. Vele anderen zijn met mij erg blij met jou. Bedankt . . . Joan

Monique Chelius zei

Bedankt voor je leuke reactie, Joan! Erg blij te horen dat jij en anderen er wat aan hebben. Ik moet wel zeggen, de veranderingen gaan erg snel hier in Suriname. Er komt steeds meer keuze in bouwmaterialen en steeds meer luxe artikelen. Er is nog net geen webshop, maar de Home Shopping Delivery Service komt al aardig in de buurt. Dus wat ik een half jaar geleden schreef kan alweer achterhaald zijn.