woensdag 14 november 2007

Keuzes en nog eens keuzes

Gelukkig, het is een dag voor m’n vertrek en ik heb bijna alles gedaan wat ik me had voorgenomen. Morgen heb ik nog een paar uurtjes, dan kan ik nog wat doen. Vandaag ben ik met de waterinstallateur het huis rondgelopen, de offertes van twee schilders overwogen en een keuze gemaakt, Wahab laten zien hoe hoog de wandtegels moeten komen, en de variaties voor het dievenijzer en het hekwerk met de lasser doorbesproken. De vloertegels zijn al geleverd. Ze zijn nu druk bezig de vloer te pleisteren, zoals het hier heet, dan komt er nog een laag overheen en dan de tegels. Morgen ga ik nog even langs. Wahab wil alvast een stukje betegelen om mij te laten zien hoe het wordt. Regelmatig werd het me de afgelopen dagen even teveel. Vooral bij de details. Welke siersteen kiezen? Hoe groot moet de spleet tussen de tegels worden; een heel dunne spleet, een iets bredere, de standaardspleet of een brede spleet? Dergelijke details gaan bij het dievenijzer nog veel en veel verder. Nou goed, dat zal ik later allemaal beschrijven. Het meeste heb ik nu in ieder geval achter me. Tussen de bedrijven door heb ik zelfs nog kunnen genieten van een dagtrip naar de plantage op Powakka, een avondje Salsasuri contest en Rumors in Krasje, een verjaardagsfeestje, verjaardag van m’n moeder en een nachtje stappen in Zsa Zsa Zsu. Ik sluit voorlopig af met wat fotootjes.
De vloer pleisteren

Het draineerbed wordt geopend zodat ik het kan zien; deze filtert de afvoer van de septictank naar de trens.Zie ook het artikel in DWTonline van 2 en 9 oktober 2009 (met account): Richtlijnen voor het plaatsen van een septictank put Ø100.
Richtlijnen voor het plaatsen van een 3-kamer septic tank.

Welke siersteen nu weer kiezen? Eerst maar een blikje Parbo bier.

Geen opmerkingen: