maandag 28 januari 2008

Wandtegels en een feestje

Het blijft wennen. Zit je in een drukke tram middenin Amsterdam, gaat je mobiel en heb je ineens Wahab aan de telefoon: "Wat voor kleur cement wil je tussen de wandtegels?" Ik heb voor lichtgrijs gekozen. Vandaag hoorde ik dat hij deze kleur heeft gemaakt door een mengsel te maken van het (duurdere) witte en donkere cement. Even was er sprake dat hij dodekop zou gebruiken. Dodekop, daar had ik nog nooit van gehoord. Al zoekend op internet vond ik de betekenis in een leuke online encyclopedie met bouwkundige begrippen. Vandaar de link in de rechterkolom. Wahab is nu dus bezig met de wandtegels, maar hij heeft er enorm veel werk aan, omdat de tegels een vervelende fout hebben; allemaal hebben ze aan de onderzijde een lichte holling en dus een lichte bolling aan de bovenzijde. Van elke tegel moet de holte dus steeds met cement opgevuld worden. Heb ik blijkbaar 3e keuze tegels gekozen. Dat was niet de bedoeling. Ook niet netjes van de firma Malhoe om dat te verzwijgen. Het voorbeeld in de winkel zag er uiteraard goed uit. Overigens laat Wahab de tegels eerst een poosje in water staan alvorens ze worden gelegd.
Het schilderwerk is even gestaakt, want de schilder is ziek.
De luiken van geel mica zijn af en worden morgen geleverd. Ik ben er best nerveus over.
De wateraansluiting is nog niet omgezet naar een huisaansluiting. M'n neef was bij de SWM geweest, schrok zo van de drukte, dat hij het nog even heeft uitgesteld. Ik heb het zelf ook nooit anders meegemaakt, de wachttijd was steeds minstens een uur. Wel heeft hij foto's gestuurd. Thanx Danny!! Ik was weer reuzeblij. Ik heb ze in de vorige "post" geplaatst.
Vorige week had ik wat te vieren, nl. dat ik officieel eigenaar ben geworden van het perceel aan de Apollostraat. Hiephoi! Voor die tijd stond het nog op naam van mijn moeder, maar inmiddels heeft mijn tante in Suriname de koop/verkoop akte in ontvangst genomen en daarmee ben ik officieel eigenares. Ook deze procedure was niet eenvoudig, maar afgelopen vakantie in Suriname zijn mijn moeder en ik slagvaardig aan het werk gegaan en met een goeie notaris is het allemaal netjes afgerond. Binnenkort zal ik de stappen die ik hiervoor heb ondernomen ook eens op een rijtje zetten.

Geen opmerkingen: