dinsdag 22 mei 2007

Alla sani e go boeng

Vandaag heb ik Wahab gebeld. Hij had me even nodig om te rectificeren hoeveel schotelplaten er bij de voorgevel komen. Natuurlijk hebben we even gebabbeld. Hij was aangenaam verrast dat ik wist dat ondanks de grote regenbuien het er netjes aan toe ging bij de bouw, gezien de loopplanken die overal geplaatst zijn zodat de arbeiders niet in de modder hoeven te werken. Dit had ik namelijk al doorgekregen van tante Anita die afgelopen zondag een kijkje heeft genomen in de Apollostraat. Ze was zeer positief over de manier waarop er gewerkt wordt; het tafereel zag er georganiseerd en gestructureerd uit. De blauwdruk zoals ze op mijn bouwtekening heeft gezien was toen al duidelijk zichtbaar en de stenen waren inmiddels van het trottoir verhuisd naar de plekken waar ze gemetseld moesten worden. Wahab wist me te vertellen dat de fundering aan de achterzijde morgen wordt afgerond. “Alla sani e go boeng” (alles gaat goed) zei hij en tante Helen beaamde dat; er wordt erg hard gewerkt en als het zaterdag heeft geregend, dan trommelt Wahab de mannen op om zondag te komen werken. De sfeer zit er ook goed in bij de arbeiders en ik heb zelfs nog even met de wachter gesproken. Ook het wacht houden gaat tot nu toe goed en veilig.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi lieve Monique,
Wat heerlijk dat de bouw nu dan toch eindelijk van een leien dakje lijkt te gaan! En zo kan je familie ook haar steentje bijdragen. Best goed, zo'n gedeelde verantwoordelijkheid, toch??!
Liefs, en ik doe af en toe een droogdans voor je/Suriname,
Juliette

Anne the Man zei

Nou dat klinkt allemaal heel erg goed. Dat het maar zo door mag gaan.
Exciting allemaal...