donderdag 17 mei 2007

Zegen van boven

Niet gisteren maar vandaag rond 11:00 uur Surinaamse tijd is door tante Helen de eerste steen gelegd. Zij heeft een kort gebed erbij uitgesproken en toen ze even aarzelde werd het gebed door Wahab luid besloten met “Amen”. Oma kon dit helemaal in de auto die op het trottoir geparkeerd was horen. Tante Helen heeft mijn voornaam met krijt op de steen geschreven, maar dat was niet genoeg voor Wahab. Hij schreef nog even mijn achternaam en de datum op de achterkant. Het metselen heeft tante Helen aan een van de arbeiders overgelaten, want het was een drassige toestand op het perceel. De steenlegging is gisteren niet doorgegaan omdat het heel hard had geregend, de arbeiders waren door en door nat, en dus heeft Wahab ze maar naar huis gestuurd. Vandaag toen tante Helen om zegen voor het huis vroeg, begon het ook een beetje te motregenen, maar verder is het redelijk droog gebleven. Inmiddels staat het trottoir vol met stenen voor de fundering. De wachter waakt ’s avonds hierover vanuit de bouwkeet. Een belangrijke mijlpaal is bereikt. Ik ben ontzettend tevreden en reuzenblij dat ik heb doorgezet met het voorwerk dat in Suriname vaak zo uitzichtloos leek.

2 opmerkingen:

Anne the Man zei

Mazal Tov.

Anoniem zei

Hi Monique,

Bij toeval stuite ik op je blog. Ik ben ook een Surinaamse woonachtig in Nederland(dus surieuro zoals jij noemt). Begin januari van dit jaar, ben ik met vervroegd pensioen gegaan. Ik heb me huis verkocht in Nederland om in Su te bouwen, omdat ik daar vaker zal zijn, om te helpen met de zorg voor mijn moeder.
Je blog is voor mij zo herkenbaar en heerlijk te lezen, ook amusant. Je zou een boek moeten schrijven. Vele dingen die je schrijft over het bouwen, maak ik nu mee. Ik laat wel me huis door Housing international bouwen, waardoor ik niet naar bepaalde instantie hoef te gaan, maar het wachten op antwoord blijft een hekelpunt.
Ik ben langs je huis gereden. (Ik woon ook in parbo-noord(Rainville) en daar ben ik ook op gegroeid.) Fantastisch huis.
Bedankt voor je mooie blog en ik ga door met lezen tot het eind.
Ik pendel tussen Nederland en Suriname nu ik met prepensioen ben.

Met vriendelijke groet,
Mvr. Julia G.