zaterdag 21 maart 2009

Het huis op de berg

Zo noemen de buurtbewoners m'n huis. Niets mis mee op zich, ware het niet dat deze berg veel te steil is aangelegd.
Dit is een van de dingen die al communicerend vanuit Nederland niet goed is gegaan tussen mij en de aannemer.
Ik zei toen: "als de helling op het trottoir te steil is, laat de inrit dan doorlopen tot aan gevelhoogte van het huis".
Maar ja, ik heb de maximale hellingsgraad niet doorgegeven, en hoewel diverse mensen de aannemer hebben gezegd dat het te steil was, had hij daar een ander idee over.
En daarin staat hij ook niet alleen, want afgelopen vakantie hoorde ik regelmatig: "het is hooooooog..... maar het is goed", natuurlijk duidend op tijden van wateroverlast.

Foto's van februari 2008: Mijn berg en ik.
Gedurende mijn vakantie in 2008 had ik deze steile helling al uitvoerig en kritisch bekeken, maar ik moest het nog laten bezinken, ik had geen idee hoe ik dit probleem enigszins esthetisch kon oplossen.
Nu het hoog tijd is om het hekwerk aan te leggen - alle honden uit de buurt hebben vrij spel om bij mij hun behoefte te doen - , wist ik dat het ook tijd was voor roekeloze maatregelen richting de Berg.
Nog duidelijker werd het toen ik zag dat een plaatselijke motorrijder mijn berg als attractie gebruikte, ene inrit op en de andere er weer af. Ik moest hier wel erg om lachen.

Samen met de aannemer heb ik een plan gemaakt en de uitvoering is nu in volle gang.
Foto's gistermiddag (met dank aan Rene!).


3 opmerkingen:

Anne the Man zei

Nu ben ik wel heel benieuwd wat het plan is

ArieBombarie zei

En je zag er als een berg tegenop :D

Monique Chelius zei

Nou dacht ik zeker te weten dat er geen lezer zou zijn die het plan interessant zou vinden. Had ik het toch mis hè, Anne.
Als je nu op het woord "plan" in mijn blog klikt, dan kan je het plan op een plaatje zien. Ik heb verschillende mensen om hun mening gevraagd, en zo zijn bloembakken en drempels de revue gepasseerd waarmee ik de inrit vanaf voorgevel hoogte recht aflopend kon houden, maar ik ben geen liefhebber van drempels waar je makkelijk over kunt struikelen en na een uurtje meetwerk met de aannemer heb ik er toch voor gekozen om het geheel ook vanaf het voorhuis geleidelijk af te laten lopen en daardoor zullen er 2 extra aflopende driehoeken naast de inritten komen. Het leek ons beide de beste optie.

Frits, je zult het niet geloven, maar er was een grotere berg waar ik tegenop zag, het aanrecht. Maar de onderhandelingen daarover zijn redelijk goed verlopen; binnenkort wordt het gedemonteerd en afgevoerd.