maandag 3 maart 2008

Eerste oplevering

Afgelopen zaterdag was hectisch. Ik had 3 afspraken en het kwam zo uit dat ze heel dicht op elkaar zaten.
Met mijn neef Patrick die de electra en kabelgoten voor internetaansluiting heel netjes voor mij heeft verzorgd heb ik het huis nog even doorlopen. We kwamen nog een punt tegen wat door miscommunicatie was vergeten, maar eenvoudig kon worden opgelost middels een wisselschakelaar. Hij legde uit hoe de airconditioning voor de slaapkamers zou lopen. We hebben afgesproken dat pas bij de inrichting van de voorkamer en keuken van het voorhuis de lampengaten in het plafond geboord zullen worden. De kabels liggen al klaar op de vliering. Hij probeert over twee weken de EBS keuring te laten plaatsvinden. Airco-aansluiting, electra op de vliering en Patrick bij "het huis op de berg", zoals de buurt het nu noemt.
Overigens had Patrick geen bezwaar tegen een beetje reclame: Patrick Lodik, tel. 08-641145 (TeleG), 08-151045 (Digicel).
Daarna heb ik met Wahab het hele huis doorlopen; noem het maar een voor-oplevering. Wahab gaat nl. een paar maanden op vakantie, en het enige wat hij nog te doen heeft zijn de laatste tegels aanbrengen voor de wastafels en de grote badkamer. Deze vertraging komt door mij. De laatste tegels zijn nog onderweg uit Nederland, en de wastafels wil ik pas installeren nadat het dievenijzer is geplaatst. Eventueel kan Wahab vanuit zijn vakantieadres wel een aantal mensen mobiliseren om het klusje te klaren. Dus zijn nu nog alleen de lasser, de schilder en de wachter actief. Het botert niet zo tussen de wachter en de schilder, dus dat wordt wel een beetje spannend nu Wahab niet meer in de buurt is. Ik heb nog even de vliering bekeken waar ook de warm water leidingen en de electriciteitskabels lopen. De dakconstructie is best indrukwekkend om te zien. De mannen waren nog bezig met een laatste klus, de stankpijpen voor de septictank. Het enige hekel punt wat nu nog over is, zijn de shutters. Ik heb inmiddels wel begrepen waarom Wahab niet de afgesproken Impacto shutters heeft aangebracht. Impacto schijnt de 4 duim shutters niet meer te leveren, die bij mij van toepassing zijn, maar alleen de 6 duim shutters. Hoe dan ook, moet dit later recht gezet worden, want het is een doorn in mijn oog. Nadat we het huis hadden doorlopen heeft Wahab mij en familie getrakteerd op een heerlijke Halal maaltijd.
Kort daarna kwam de timmerman met de wand/legkasten die ik had besteld. Deze zijn van pinus-hout gemaakt. Ik was heel tevreden!De timmerman bij de kasten, de kasten worden tijdelijk bij de familie opgeslagen.
De rest van het weekend heb ik vrij genomen voor een familiefeestje en een bezoek aan m'n "plantage" bij Powakka. Wie weet, ben ik over een paar jaar daar bezig met een volgend bouwproject. Nu men voornemens is de weg te asfalteren en bezig is de Carolinabrug te herbouwen met het gevolg dat Jodensavanna en Blaka Watra beter te bereiken zijn, is het heel aantrekkelijk daar een toeristencomplex neer te zetten.


Een van de huidige bewoners op de "plantage", met dank aan Rene (nagezonden).

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Monique,
Zo te lezen gaat het allemaal voorspoedig. Goed hoor!!
Heb je de panorama foto van Powakka ook in het groot?

Groeten van Maarten

Anoniem zei

Hoi Monique, welkom terug in NL.
Ik ben ook in een afrondende fase met de bouw en ben ook net terug uit Su. Het ziet er heel mooi uit. Goed gedaan hoor. Je heb een fantastische aannemer volgensmij. Ik had niet altijd geluk daarmee.
Hoeveel heeft de bouw je totaal tot nu toe gekost? Ik zit al op de 53000 euro. Ik heb nog zo'n 3000 te gaan en dan ben ik klaar.
Als je foto's wilt zien mail me op laing71@hotmail.com

Groetjes en tot horens

Bryan

Monique Chelius zei

Hoi Bryan,
Bedankt voor je reactie en complimenten! Ja, ik ben erg blij met Wahab; een eerlijke man, let heel erg op kwaliteit en met een ambachtelijke inslag waar ik me goed in kan vinden. Je hoort ook van me per e-mail. Natuurlijk ben ik benieuwd naar foto's!