dinsdag 10 juli 2007

Opwaarts

De nieuwsgierigheid begon weer vreselijk te knagen, dus heb ik vandaag mijn financieel manager en toezichthouder in Suriname, tante Helen, gebeld.
Ik ben weer helemaal bij en blij. Alle muren zijn opgetrokken en alle kolommen zijn gestort. Wahab is nu bezig met de ringbalken, die de dakconstructie zullen ondersteunen. Hiervoor heeft hij eerst een bekisting gemaakt, en daarin wordt gewapend beton gestort. Een aantal ringbalken zijn al klaar. Tante Helen heeft van Wahab een rondleiding door het huis gekregen; ze moest af en toe een sprongetje maken, want de vloerhoogte is een stuk hoger dan het maaiveld; de stoepen worden later gemaakt. Gelukkig vond ze alles mooi ruim. Ik had haar gevraagd om na te gaan of in de kleine toiletten nog plaats was voor een klein fonteintje, of zoals we in Suriname zeggen, een kleine wasbak. Gelukkig, er is nog genoeg ruimte voor. Wel zo prettig als je na het eten van een Roti van Roopram en het noodzakelijke toiletbezoek een paar uur later, ook je handen meteen kan wassen.
Inmiddels is ook het kastje voor de bouwstroom geplaatst. De daadwerkelijke aansluiting zou afgelopen zondag plaatsvinden, maar toen regende het, dus is het niet gebeurd. Mogelijk staat het er inmiddels wel en hoeven we geen stroom meer van de Javaanse buren te lenen. De Hindoestaanse buren aan de andere kant zijn zo onder de indruk van Wahab z'n werk dat ze hebben gevraagd of hij na de bouw hun dak wil repareren. De vriend van het buurmeisje dat een aantal weken terug met de bouwvakkers in een vechtpartij is geraakt, laat zich, mede dankzij een waarschuwing van de politie, niet meer in de straat zien. Phew!
Volgende week komt een neef van me terug van vakantie, hopelijk met een CD-tje met nieuwe foto's.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Als Wahab in dit tempo doorgaat is volgende week het huis al klaar en kunnen de kamers over twee weken al verhuurd worden.

Respect voor Wahab!!

ArieBombarie zei

Leuk !!
Maar helaas geen email ontvangen...???

Monique Chelius zei

He Ariebombarie, ik heb ook geen melding gekregen dat je je hebt geabonneerd via FeedBlitz. Ergens is er iets mis gegaan. Probeer je het nog eens? De (andere) abonnee's hebben wel een post gekregen, maar die is door hun instellingen (neem ik aan) regelrecht naar hun spam- of ongewenste mail box gegaan.

Anoniem zei

Wanneer komt je neef terug van vakantie? Of eigenlijk...., wanneer komen de nieuwe foto's?

Ik ben toch niet te ongeduldig, toch?