zaterdag 23 juni 2007

Muurtjes

Gisteren ben ik weer bijgepraat vanuit Suriname.
De bouw gaat nog steeds voortvarend. Er zijn al een aantal muurtjes opgetrokken en er staat een steiger (Wahab gebruikt een hindoestaans woord hiervoor: tadja) om de hoogte in te werken.
Ik hoor van verschillende kanten dat het huis erg groot is. Wahab zei dat hij gewoonlijk voor een perceel van deze grootte de helft van het aantal stenen gebruikt. Tja, het zijn ook eigenlijk 3 huisjes natuurlijk.
Familie en vrienden die daar even komen kijken zijn steeds onder de indruk van de vaart die Wahab maakt. Behalve één. Die vroeg of het werk soms gestagneerd was vanwege de harde regens. M'n tante dacht Wahab een beetje te plagen en liet dit aan hem weten. Wahab vond deze opmerking tien keer niks en verwees meteen naar het bedrijf waar deze meneer werkte; "laat hij maar kijken hoe snel ze daar werken!!". Wahab is een man met trots en eergevoel en als hij zo z'n best doet om de vaart erin te houden dan komt zo'n opmerking hard aan. Want, eerlijk is eerlijk, de dagen dat het overdag regende, begonnen Wahab en z'n mannen 's avonds te werken en dan gingen ze wel tot 5 uur in de ochtend door. Dit vertelt Wahab mij niet als we aan de telefoon praten; hij zegt me alleen dat hij een beetje moe is, want hij heeft hard gewerkt.
Ik heb begrepen dat er al een CD met foto's in Nederland is; het moet alleen nog opgestuurd worden. Vol verwachting klopt mijn hart.
Intussen ben ik druk bezig Google Sketchup onder de knie te krijgen. Een ontzettend leuk programma waarmee je je huis in 3D kan opbouwen en uiteindelijk kan je het in GoogleEarth neerplanten.
Ik ben heel positief over dit programma want AutoCad was me te complex; daar moet ik echt een heftige cursus voor volgen wil ik dat ooit onder de knie krijgen. Google Sketchup vind ik in vergelijking met Autocad een stuk makkelijker en leuker. Ik heb al een deel van het huis in 3D (zie hieronder een 2D afdruk ervan). Het is natuurlijk ook dé manier om met dergelijke afdrukken aan Wahab duidelijk te maken wat m'n wensen zijn. Zelf geniet ik er nu al van om in mijn onaffe virtuele huis rond te lopen.

2 opmerkingen:

Anne the Man zei

Goed om weer een post te zien. Vooruitgang klinkt goed en Wahab een prima voorman/aannemer.
Anne

ArieBombarie zei

Hai, cool zeg die tekening, heerlijk dat we tv kunnen kijken, hahaha. Groeten Frits