maandag 27 augustus 2007

Stroomversnelling

Een aantal weken was de vaart er een beetje uit vanwege het detailwerk, maar nu lijkt alles weer in een stroomversnelling te gaan.
De dakgoten en afvoerpijpen zijn reeds door de loodgieter geplaatst. Dit moest voor de dakbedekking gebeuren, omdat anders bij grote stortregens al het water vanaf het dak op het perceel zou stromen, en dat was gezien het toch al kleine werkterrein voor de bouwvakkers onpraktisch. De dakplaten zijn uiteindelijk bij een andere kwaliteitszaak gekocht, die ze wel op voorraad had (Kulpdipsingh, kosten 11.0000 SRD). De maten waren echter net iets anders dan die van Impacto waardoor Wahab zijn berekening helemaal opnieuw moest maken. Inmiddels zijn de dakplaten al bijna allemaal bevestigd. De aansluitpunten, nokplaten, volgen daarna. Het weer moet bij deze klus wel meewerken heb ik begrepen, want als het erg zonnig is, dan zijn de dakplaten te heet om op te werken, en als het regent zijn ze te glad.
Gelukkig houdt mijn tante de situatie goed in de gaten. Twee raamkozijnen van de extra wooneenheden zijn mogelijk te laag ingezet. Deze zullen door Wahab aangepast worden. Nu kan het nog redelijke eenvoudig, want het pleisterwerk is nog niet begonnen.
Intussen is het ook tijd voor de bekabeling en de waterinstallatie. Een familielid gaat de bekabeling doen; ik moet de lichtpunten en stopcontacten aangeven en kiezen voor Amerikaanse of Europese stopcontacten. Ook utp-bekabeling neem ik meteen mee; ik ben geen voorstander van draadloos internetten. Een bij de familie bekende waterinstallateur, een pietje precies heb ik begrepen, die ook hydroforen kan aansluiten, zal de watertoevoer voor zijn rekening nemen. Inmiddels heeft Wahab ook al het schelpzand besteld dat nodig is om straks de vloer te storten. Maar, eerst is hij nog aan het uitzoeken met wat voor insecticide hij de vloer kan drenken. Uiteraard gebeurt dit voor het plaatsen van de bouwfolie en het storten van de vloer.
Al met al kreeg ik het flink op m'n heupen na het laatste telefoongesprek met Suriname. Het gaat allemaal zo snel nu, als het zo doorgaat is het huis aan het eind van het jaar echt af.

Er is momenteel weer een akkefietje met een van de bouwvakkers gaande, dat goed uitgezocht moet worden, nl. of inderdaad teveel lawaaierige bezoekers langskomen, wiens auto's uitvoerig met mijn water gewassen worden. Dit zou wel de ongewoon hoge laatste waterrekening verklaren.

Deze (nagezonden) foto's heb ik in oktober ontvangen. Ze zijn in de 3e week van augustus genomen.

7 opmerkingen:

ArieBombarie zei

Wat goed dat het zo snel goed, wanneer ga je zelf kijken?

Monique Chelius zei

Eind volgende maand ben ik voornemens om voor 2 weken naar Suriname te gaan. Heel spannend...!

Anoniem zei

hallo, ik heb zo een beetje meegelezen wat je kwijt bent qua kosten, ik bouw namelijk zelf een grote woning in suriname op dit moment.ik woon in nl en bouw in suri.je bent opgelicht dame, jou prijzen zijn ontzettend verhoogd enz.. ik heb ook een bouwbedrijf opgezet nu in suriname neem een kijkje op: http://suricartel.brinkster.net
ik ken alle aktuele prijzen mbt. bouwen enz. kan je verder helpen, want je bent afgezet..groetjes miqiul parsoe

Monique Chelius zei

Beste Miqiul,
Ik ben me ervan bewust dat een dergelijk huis ook voor veel minder (misschien wel de helft) gebouwd kan worden, maar dan ook wel met materialen van mindere kwaliteit. Ik kies, waar ik het nodig acht, namelijk voor kwaliteit en veiligheid. En in mijn geval is het best moeilijk afgezet te worden, want ik krijg van alle aankopen bonnetjes, die ik kan natrekken. Jammer dat ik geen prijzen op je website kon vinden, want dan kon ik nog iets vergelijken. En dan nog, aan de buitenkant van een huis is natuurlijk niet af te zien of er gipsplaten of triplex platen aan het plafond zitten. Het zou een grote aanvulling op deze weblog of jouw website zijn als je ook de actuele prijzen m.b.t. tot het bouwen kon plaatsen. Als je mij een aantal hiervan kan opsturen, dan plaats ik het op deze weblog. Ik hoop weer van je te horen.

Monique Chelius zei

Zie in dit verband ook een reactie van een bloglezer op http://moksimeti2.blogspot.com/2010/09/de-schutting.html.

Anoniem zei

Beste Monique,
Miqiul Parsoe en zijn vrouw Sharita Hirilal zijn grote oplichters! SBS Bouwbedrijf staat niet ingeschreven bij KKF en hij heeft geen kaas gegeten van bouwen. Nu verhuurt hij auto's maar het licht mensen op:http://parbotrade.com/author/parsoe/! Vanuit Suriname lichten zij mensen op: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1267606478/60 Jullie zijn gewaarschuwd, we zijn de dupe van hem geworden. Zijn vader Roy Parsoe in Nederland en zijn vrouw zijn medeplichtigen!

Anoniem zei

Monique en lezers,
U bent gewaarschuwd, Miqiul Parsoe en Sharita Parsoe hebben geld geleend van de NVF Voorschotbank in Nederland. Zij zijn naar Suriname geëmigreerd en hebben wanprestatie gepleegd. Maar ze zijn in Suriname ook vervolgbaar en de NVF Voorschotbank heeft via deurwaarder M. Sitaram een civiele zaak tegen hen gestart. Pas op voor deze fraudeurs en oplichters.