maandag 28 april 2008

Toezicht en Tegenslag

Tja, het kan niet altijd goed gaan, en de afgelopen week ging het even wat minder in de Apollostraat.
Als er nou in Nederland iets wordt geïnstalleerd of in Suriname, of waar dan ook, eigenlijk moet er altijd iemand bij zijn om te kijken of de installatie wel goed loopt.
Fouten zijn mensenlijk, en de eisen van de installateur zijn zelden zo hoog als die van de eigenaar.
Zo kwam het dat er toen het eerste stuk dievenijzer werd geïnstalleerd en noch mijn tante, noch de schilder aanwezig waren, het ijzer ondersteboven werd aangebracht en bij het boren van het kozijn het hout is gespleten.Het eerste, da's niet prettig, maar dat kan ik me enigzins voorstellen dat het gebeurt, de gaten zullen nu weer gedicht moeten worden. Maar het tweede, daar heb ik meer moeite mee. Als ik weet dat je eerst met een kleine boor moet beginnen alvorens met zo'n joekel van een boor in een smal stuk kozijn te gaan boren, hoe komt het dan dat de installateur dat niet weet? Nou goed, ik heb er op aangedrongen dat er eerst met kleinere boortjes wordt gewerkt, en of dat nu is gebeurd of niet, de andere 3 stukken zijn nu netjes geïnstalleerd, en deze keer ook onder toezicht van de schilder.De foto's zijn later toegevoegd (19-05-08).

De tweede tegenslag zal ik iets diplomatieker beschrijven. In mijn vorige post schreef ik nog dat de voordelen van een wachter de nadelen ontstijgen. Dat onderschrijf ik nog steeds, maar feit is dat de wachter in kwestie dringend opgevolgd moest worden. Een wachter hoort passief en, indien nodig, actief het huis te bewaken en deze wachter werd gaandeweg, vooral 's nachts en in het weekend steeds "proactiever", en inmiddels was hij niet echt de favoriet van de buurt. Een tijdje terug was de politie al langs gekomen met een waarschuwing en onlangs hebben de buurtbewoners er meer werk van gemaakt. Gelukkig heeft zich ook meteen een rustigere andere wachter aangemeld.

Het schilderwerk gaat bijzonder goed. De schilder krijgt ook verschillende baantjes in de buurt aangeboden, da's een goed teken. Hij zou het wel leuk vinden als iemand een filmpje van zijn werk voor mij zou kunnen maken en opsturen. Komt dat even goed uit. Een collega van mij gaat binnenkort naar Suriname en heeft beloofd dat hij met een filmpje terugkomt.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat vreselijk suf dat die klusser niet eerst met een klein gaatje begint, dat weet ik zelfs...met mijn twee linkerhanden...

Groeten Frits